Sayın Ali Yerlikaya Genelgeler kanunlara aykırı düzenleme içeremez..
Anayasa 124. madde ve idare hukuku temel ilkeleri gereği, idari düzenlemeler, yalnızca mevcut yasal çerçeveyle sınırlıdır.İçişleri Bakanlığı’nca yayımlanan Genelgenin 14. maddesi “ara hayvan toplama istasyonlarının kurulması” ifadesini içermektedir. AMA, Kanun ve Yönetmelikte “ARA HAYVAN TOPLAMA İSTASYONU” TANIMI YOKTUR!Yasada sadece ‘’RUHSATLI BAKIMEVİ ‘’ tanımı veDoğal Yaşam Alanlarının da Ruhsatlı Bakımevinebağlı olmak ŞARTI ile kurulacağı HÜKMÜ VARDIR.Sevgili hayvanseverler, Kanun ve Yönetmelikte yer almayan “ara hayvan toplama istasyonu” ibaresinin genelgeden derhal ve tamamen çıkarılması TALEBİMİ İLEİçişleri Bakanlığı'na olan DİLEKÇEYE katılınız..
Nihal Kasa/HayFed Bşk.
===================
Konu: İçişleri Bakanlığı Genelgesinde, Anayasa’nın 124. Maddesi ve 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu’na Aykırı Şekilde Yer Alan “Ara Hayvan Toplama İstasyonları” İfadesinin Derhal Kaldırılması Talebi
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
İller İdaresi Genel Müdürlüğü’ne,
1.) İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan Genelge'nin 14. Maddesi “ara hayvan toplama istasyonlarının kurulması” ifadesini içermektedir. Ama 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanun ve Yönetmelikte “ara hayvan toplama istasyonu’’ tanımı yoktur.
2.) Anayasa’nın 124. maddesi uyarınca, genelgeler gibi idari düzenleyici işlemler yalnızca mevcut kanunlara dayanılarak ve onları aşmaksızın çıkarılabilir. İdare hukukunun yerleşik ilkeleri gereği, hiçbir genelge kanunda tanımı bulunmayan yeni bir uygulama ihdas edemez, yasal çerçeveyi aşamaz.
3.) Genelgeler, yalnızca mevcut yasal çerçeveye uygun şekilde uygulamayı yönlendirmekle sınırlıdır; kanun koyucu gibi yeni tanım, kurum veya yükümlülük ihdas etme ya da doğrudan işlem tesis etme yetkisine sahip değildir. Yasama yetkisi yalnızca Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne aittir. İdare, genelgeler yoluyla yeni tanımlar getiremez.
4.) Bu bağlamda “ara hayvan toplama istasyonu” ifadesinin genelgede yer alması, yetki aşımı, hukuka aykırı işlem tesisi ve idarenin meşruiyetini zedeleyen bir ihlal niteliği taşımaktadır.
5.) Yasada sadece “ruhsatlı bakımevi” tanımı yer almakta olup, doğal yaşam alanlarının da yalnızca bu ruhsatlı bakımevlerine bağlı olmak şartıyla kurulabileceği açıkça hükme bağlanmıştır. Ancak uygulamada, belediye ve diğer yerel idareler, bu açık hükme rağmen resmi bakımevi kurmadan, hayvanları aç-susuz işkenceli ölüme terk ettiği, öldürüp, canlı canlı gömdüğü yasaya aykırı kaçak alanlar oluşturmaktadır. Bu yasaya aykırı uygulamalara, yurt genelinde çok sayıda somut örnek vardır. Bu durumun derhal önlenmesi gerekmektedir.Bu taleplerimiz hukukun üstünlüğü ve idarenin meşruiyeti bakımından da zorunludur. Yasal sınırlar içinde kalmak idarenin temel sorumluluğudur.
SONUÇ ve TALEP:
1.) Kanun ve Yönetmelikte yer almayan “ara hayvan toplama istasyonu” ibaresinin genelgeden derhal ve tamamen çıkarılması, yerine yalnızca “hayvan bakımevi” ibaresinin kullanılması,
2.) Tüm idarelerin, yalnızca 5199 sayılı Kanun ve bu Kanun’a bağlı Yönetmelik hükümleri çerçevesinde bakımevi kurmalarının temin edilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması,
3.) Belediyelerin resmi bakımevi kurma yükümlülüğünü yerine getirmemek için kaçak, yasa dışı toplama ve ölüm alanları oluşturmasının önlenmesi, ilgili valilik ve idarelerin bu yönde açıkça talimatlandırılması,
Müracaatımıza yönelik yapılan işlemlerin 4982 ve 3071 sayılı yasalar uyarınca tarafımıza yazılı olarak bildirilmesi hususunda gereğini emir ve müsaadelerinize saygılarımızla arz ederiz.
İSİM: